Monday, October 25, 2010

Dari sudut pandangan mata kasar

Bile difikir2kan betapa untung dan bertuahnye kanak-kanak yg lahir era 2000-an ni...semua lengkap..hidup mewah. dan ape yg ak nk ketengahkan adalah apa yg aku lihat dari sudut mata kasar aku... sedang aku duduk sebentar di Veranda, terlihat bas sekolah yang menghantar kanak-kanak balik sekolah dan beberapa orang ibu bapa da sedia menunggu anak2 mereka di tepi jalan.
Terlintas kat benak fikirku...alangkah beruntung dan bertuahnye kanak-kanak ini. balik sekolah dengan bas sampai depan kawasan rumah, turun bas terus dijemput oleh ibu/bapa atau bibik. bukan setakat menjemput malah beg sekolah dibawa oleh ibu/bapa/bibik....teringat mase aku kecik...time sekolah tadika pergi sekolah dengan basikal (kakak atau abang yang hantar)..balik jalan kaki +- 1 kilometer...naik darjah satu bawak basikal sendiri g sekolah sampai darjah enam...basikal pun bukan selalu dpt yang baru..cuma trun temurun dari abg2 dan kakak...time sekolah menengah plk jalan kaki je..naik bus jarang2 tu pun sbb nak rase pengalaman naik bas pegi sekolah....hasil dari semua itu serta berkat doa ibu bapa/guru-guru/sahabat.....alhamdulillah..aku merupakan anak pertama yang berjaya melanjutkan pelajaran ke perigkat ini dalam keluarga aku...

1 comments:

Anonymous said...

syukur alhmdulillah...(^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...