Sunday, September 18, 2011

24 Jam tak cukup

dah lama x update blog. hanya untuk catatan dan rentetan pengalaman bagi diri sendiri sbg flash back pada masa depan..kot2 la nanti tibe2 jadi lupe mase silam, boleh la rujuk bende ni...(nauzubillah)

****

Musim esaimen tibe lagi, lps balik PBS 2 minggu lepas, aku x henti2 wat esaimen.aku pn xtahu esaimen ape la yg aku duk buat tiap2 ari ni. x abis2. ni la nasib seorang student kot.x abis2 esaimen3!!

tringat plak time semester2 lepas yang x la sibuk semacam ni.kelas pn sekerat hari je. tiap2 petang lepas abis kelas boleh membuta tuli membabi buta. esaimen pn x de la buat meleret mcm leteran tok nenek cam gini.
***24 jam tak cukup***
skrg, boleh dikatakan tiap2 malam terpaksa bersengkangkang mata buat esaimen yang didalangi oleh pensyarah2 yang mempunyai agenda mereka yang susah tuk dikesan dengan mata kasar iaitu tak lain tak bukan nak latih aku jadi guru yang berkaliber..hehehe
***gambar hiasan semata-mata!
mungkin ni lah cabaran guru pelatih. walaupun org cakap belajar maktab senang (kalau nak di bandingkan dengan U-dgr kate U susah, tatau la aku), tapi  kat maktab ni pun tetap ade pahit jerihnye tersendiri.

bak kata pepatah "mane-mane pun same je..janji ko belajar betul, Isyaallah berjaya"
***pepatah reka sendiri je

dah la, mata dah berat, esok bangun pagi2 nak teruskan perjuangan suci dalam debu iaitu siapka FOLIO JAHITAN...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...