Sunday, April 24, 2011

kerja dan jawatan kosong

Sabtu 23 April 2011...

sempena duit aku yang sedang menuju ke tahap kritikal ni jadi aku telah ambik keputusan tuk cari kerja part time..
esaimen pun dah setel..tinggal nak focus kat exam je...
therefore...(ckp org putih tu..)...aku dengan rase penuh rase rendah diri kluar cari kerja..banyak jugak kedai aku g tadi...
masuk dari satu kedai ke satu kedai...
dengan harapan agar adelah rezeki aku...
tanye satu..
xde..
dua..
x de..
tige..
ade...tapi manager plak x de...
empat..
"akak x sure dik..tapi macam ade..ok mcm ni..adik tinggal no phone, t akak col adik.."jeng jeng jeng....
pas tu tye customer service, dye bagi borang.."hantar bile2 kau suke" katenye...
lantas hati aku terus berkata2...ko ni cm x semangat je nak ajak aku keje..huhuhu!
pas tu g kedai2 tepi2 siar kaki tu ade gak jawatan kosong, tapi kat cawangan lain plak..
ape kejadahnye semua ini...susah plak aku nk brulang jauh2...

dan yang banyak keje kosong mase aku tnye td sume keje FULL TIME je...
jadi hari ni aku pulang dengan bersahaja...


nanti la aku g cari lagi keje..kalau ade rezeki ade la..
dan aku x kecewa pn x de kje hari ni sbb mmg belum rezeki aku...
aku mmg pecaya yang rezeki kite ade di mana2 dan yang paling aku berpegang ialah satu kata2 ni..
x pasti la hadis atau kata2 hikmah biase je...
ayt tu berbunyi sebegini:

***seseorang manusia itu telah ditetapkan rezekinya oleh Allah sejak dia dari dalam kandungannya lagi...***

maka, aku percaya rezeki Allah ade di mana2..tinggal usaha je...


moral of de stori: keje ka KL ni berlambak2...lau ade orang yg cakap dye x de kerja sbb x de kerje kosong kat KL ni mmg dia PENIPU!!!...sama ada dia malas atau memilih je..tu je..sekian~

1 comments:

Irfan Abdul said...

kamu di tag...
http://irfanabdulmanaf.blogspot.com/2011/04/1st-giveaway-by-hajar-hasan.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...